Historia

Początki naszej obecności na rynku szkoleń sięgają 1997 roku, gdy Dorota Ostoja-Zawadzka sprowadziła do Polski ideę i metody działania Pathways UK. Rozpoczęliśmy działalność, opierając się na wiedzy naszych kolegów z Anglii, przejmując od nich inspirujące logo, filozofię pracy oraz bogate angielskie know-how. Pozwoliło nam to zrealizować wiele inspirujących projektów, a wśród nich te najważniejsze:

  • 2001 – „Funka” – rewolucyjny projekt rozwoju kultury organizacji metodą wydarzenia teatralnego dla 250 menedżerów Unilever. Prawdopodobnie pierwsze tego typu wydarzenie w Polsce, zrealizowane przez polskich oraz brytyjskich trenerów i artystów. Stworzone tam wartości Unilever istnieją do dziś, a my przekonaliśmy się o wielkiej sile transformacyjnej działań teatralnych.

  • 2002 – nasz pierwszy projekt społeczny dla firmy Cussons, potwierdzający, że zaangażowanie społeczne buduje siłę firmy (na długo przed wejściem CSR do Polski).

  • 2003 – zakup holenderskiej barki Alrina w Rotterdamie, naszej przyszłej siedziby i centrum szkoleniowego. Wielomiesięczna odyseja sprowadzenia barki do Krakowa staje się niezwykłym doświadczeniem i procesem rozwojowym dla całego zespołu Pathways.

  • 2004 – realizacja pierwszego programu talentowego Liderzy Przyszłości dla Banku Zachodniego WBK.

  • 2005 – pierwszy duży projekt rozwojowy „Przywództwo i Zarządzanie ludźmi” Badanie 360 stopni feedback oraz dwuipółdniowe szkolenie „Przywództwo i Zarządzanie Ludźmi” dla 400 menedżerów Banku Zachodniego WBK.

  • 2006 – przekraczamy kolejny próg: wydarzenia teatralne na konferencji sprzedaży Orlen. Pracujemy nad konkretnymi biznesowymi tematami, odnosząc wymierny sukces – wzmocnienie zaangażowania kadry przekłada się na 20-procentowy wzrost biznesu.

  • 2006 – całym zespołem Pathways jedziemy do Londynu po dużą dawkę inspiracji na międzynarodową konferencję Be the Change (you wish to have in the World).

  • 2007 – Dorota Ostoja Zawadzka poznaje Johna Scherera na konferencji Global Mind Change Forum. Zapraszamy Johna do Polski i pracujemy wspólnie przez kilka lat, czego efektem jest między innymi wprowadzenie kursów LDI (Leadership Development Intensive).

  • 2009 – po sześciu latach remontu i prac adaptacyjnych w stoczni, barka Alrina wypływa na szerokie wody Wisły i cumuje na krakowskim Kazimierzu przy kładce Bernatka. Alrina staje się siedzibą Pathways, pływającym centrum szkoleniowym oraz poligonem biznesowym w postaci klubu muzycznego i restauracji 🙂

  • 2010-2013 – realizujemy programy rozwoju przywództwa dla MAN Trucks, Siemens, Inter IKEA Polska, Inter IKEA Rosja i innych firm.

  • 2013 – sześcioro trenerów Pathways przechodzi proces facylitacji, prowadzony przez Davida Tinkera przy współpracy z Uniwersytetem Jagiellońskim. Powstaje pomysł prowadzenia kursów facylitacji w Polsce. Zaznajamiamy się z ProReal – innowacyjnym narzędziem do badania i usprawniania umiejętności komunikacji.

  • 2013 – realizujemy po raz pierwszy 9 dniowy program rozwoju umiejętności Facylitacji dla zespołu HR Biznes Partnerów, w dużej międzynarodowej firmie z branży technologicznej. Sukces tego projektu popchnie nas do pomysłu otwarcia Szkoły Facylitacji Pathways.

  • 2013 / 2014 – to dla nas rok dużych projektów i zbierania nowych doświadczeń. Bank Nowej Generacji dla Banku Zachodniego WBK to projekt, podczas którego koordynowaliśmy pracę wielu facylitatorów. Warsztaty, praca z grupami 100 osób, analiza problemów i generowanie rozwiązań systemowych, we wszystkich obszarach od HR przez IT po Obsługę Klienta.

  • 2015 –to dla nas bardzo ważny rok. Startujemy z pierwszą Szkołą Facylitacji w Polsce! Przekonani do korzyści z facylitacji, ale i niepewni jak przyjmą program uczestnicy. Szybko rekrutujemy pierwszą grupę i po 3 miesiącach już wiemy na pewno, że to wartościowa inicjatywa. Zaczynamy trzyletnią przygodę z Cisco Academy. To wyjątkowy program dopasowany do różnych ról w organizacji, uczymy kompetencji miękkich nowo przyjętych pracowników z Europy, północnej Afryki i Bliskiego Wschodu.

  • 2016 / 2017 – projekty dla IKEA w Rosji. Nasza współpraca opierała się na programach typu Team Development, pomagaliśmy wielu zespołom menadżerskim, tworząc super zespół i pomagając udrożnić współpracę.

  • 2018 – rozwijamy program Facylitacja w Agile. Jesteśmy przekonani, że umiejętność pracy z narzędziami prowadzenia spotkań i wiedza o procesie grupowym podniesie efektywność pracy Srum Masterów, Product Ownerów i Agile Coachów. To również rok, kiedy zrealizowaliśmy 3 edycje Szkoły Facylitacji, w sumie 27 dni!