JAK RADZIĆ SOBIE Z INTERESARIUSZAMI I STRESEM
Każdego dnia w pracy spotykamy się z różnymi ludźmi – współpracownikami, przełożonymi, klientami czy partnerami biznesowymi. Każdy z nich ma swoje oczekiwania, potrzeby i cele, które mogą wpływać na naszą pracę i samopoczucie.
W dynamicznym środowisku zawodowym kluczowe staje się nie tylko skuteczne zarządzanie relacjami z interesariuszami, ale także dbanie o własny dobrostan i odporność psychiczną.
Dla kogo?
Nasze szkolenie jest skierowane do osób, które na co dzień współpracują z różnymi interesariuszami i chcą lepiej zarządzać tymi relacjami. Chcą zrozumieć swoje potrzeby i lepiej komunikować je w środowisku pracy.
Rezultaty dla uczestników:
Zdobędą lepsze zrozumienie swoich potrzeby, co pomoże im pracować efektywnie i czuć się dobrze w miejscu pracy.
Nauczą się wykorzystywać „perspektywy potrzeb” we współpracy z interesariuszami
Stworzą „obraz interesariuszy”, aby lepiej rozpoznawać ich potrzeby, reakcje i motywacje.
Stworzą „mapę mojego wpływu”, aby wesprzeć swoją siłę psychiczną
Nabędą umiejętności skutecznej komunikacji, które pomogą im budować porozumienie i zapobiegać nieporozumieniom.
Program
Potrzeby - zacznijmy od siebie!
-
Moje potrzeby – czego potrzebuję, aby dobrze pracować i czuć się dobrze w pracy?
-
Czy to wszystko jest naprawdę potrzebą? A jeśli nie – co się pod nią kryje?
-
Dlaczego (nie)zaspokojone potrzeby tak silnie poruszają emocje?
-
Teraz – spróbujmy rozszyfrować potrzeby i reakcje interesariuszy
Analiza Interesariuszy
-
Kim są moi interesariusze? – proste narzędzie do ich identyfikacji
-
Jakie mają potrzeby i jak reagują, gdy ich nie dostają? – potrzeba czy strategia?
-
Jak odróżnić „typy” interesariuszy? – model C.A.I.R.O.
-
Czy wszyscy potrzebują tego samego ode mnie?
Komunikacja
-
Jak pytać, jak słuchać, jak akceptować informacje zwrotne?
-
Jak lepiej komunikować własne potrzeby i oczekiwania?
-
Jak budować dialog, który wspiera współpracę, a nie konflikt?
Siła umysłowa i mapa wpływów
-
Co jest dla mnie stresujące w interakcjach z interesariuszami?
-
Czy mam na to wpływ? Jeśli tak – jak go zwiększyć?
-
Gdzie jest moja przestrzeń wpływu? – stworzenie „mapy wpływów”
-
Jak radzić sobie ze stresem w mądry i spokojny sposób?
Podsumowanie i plan działania
-
Podsumowanie kluczowych wniosków
-
Co zabieram dla siebie i jak wdrożę to w praktyce?
Nauka przez doświadczenie
Każde szkolenie jest prowadzone w interaktywnej formie, co sprzyja aktywnemu uczestnictwu i efektywnej nauce.
Nasi trenerzy zadbają o to, aby uczestnicy szkolenia zdobyli praktyczne i umiejętności, które będą mogli natychmiast wdrożyć w swojej pracy, zwiększając tym samym efektywność i wyniki całej organizacji.
Nasze szkolenia są dostosowane do potrzeb zarówno małych, jak i dużych zespołów, na każdym poziomie organizacyjnym.
Są bogate w praktyczne, biznesowe case’y, które umożliwiają głębsze zrozumienie tematu, osadzając go w realiach biznesowych, w jakich działasz.
Szkolenia prowadzimy zarówno w języku polskim jak i angielskim.
Tworzymy rozwiązania „szyte na miarę”
Każdy program dostosowujemy do Twoich indywidualnych potrzeb.
Skontaktuj się z nami
a stworzymy program dostosowany do potrzeb Twojej branży i firmy.
Grzegorz Ciok
Kierownik Projektów
szkoleniowych i rozwojowych