KOMUNIKACJA W OPARCIU O NVC

W trakcie szkolenia uczestnicy doświadczą, co ułatwia, a co utrudnia komunikację w zespole, oraz poznają narzędzia, m.in. z Nonviolent Communication, wspierające efektywną współpracę. Skupimy się na rozwijaniu umiejętności dawania i przyjmowania informacji zwrotnej.

Dla kogo?

  • Liderów, menedżerów i kadry zarządzającej, którzy chcą budować kulturę opartą na empatii i współpracy.
  • Pracowników działów HR, trenerów i coachów wspierających rozwój kompetencji interpersonalnych.
  • Specjalistów obsługi klienta, sprzedawców i negocjatorów, którzy chcą poprawić jakość relacji zawodowych.

Rezultaty dla uczestników:

Rozwinięcie odpowiedzialności za formułowane wypowiedzi.

Umiejętność rozpoznawania blokad i utrudnień w komunikacji.

Umiejętność wykorzystywania narzędzi komunikacyjnych wzmacniających konstruktywną i opartą na empatii komunikację w zespole.

Rozwój umiejętności udzielania i przyjmowania informacji zwrotnej Wspieranie siebie i innych w budowaniu atmosfery współpracy poprzez wyrażanie uznania.

Program

Wprowadzenie do szkolenia i integracja

  • Przedstawienie sposobu pracy i celów szkolenia.
  • Ćwiczenie wprowadzająco-integrujące.
  • Ćwiczenie “Nadzieje i obawy” związane ze szkoleniem. Praca w podgrupach. Kontrakt.

Co wspiera, a co utrudnia komunikację?

  • Ćwiczenie praktyczne pokazujące bariery komunikacyjne. Podkreślenie korzyści wynikających z otwartej i konstruktywnej komunikacji.

Narzędzia wspierające proces komunikacji

  • Na podstawie praktycznych ćwiczeń, m in. „Trzy światy” Johna J Scherera, „Mosty zamiast murów” uczestnicy zdobędą odpowiedzi na pytania: w jaki sposób mówić, aby być zrozumianym przez innych; w jaki sposób słuchać, aby zrozumieć drugą osobę; w jaki sposób formułować polecenia, aby otrzymać to o co prosimy; w jaki sposób wyrażać uznanie i stosować wzmocnienia pozytywne.

Bazowe umiejętności komunikacji interpersonalnej:

  • Rozróżnianie obserwacji (faktów) od oceny:
  • Jak na współpracę wpływa posługiwanie się językiem faktów,
  • Jakie sformułowania, słowa i zdania służą dobrej komunikacji, a które ją blokują,
  • Jak zamieniać ocenne komunikaty na komunikaty służące budowaniu porozumienia.

Bazowe umiejętności komunikacji interpersonalnej cd:

  • Kontakt z uczuciami. Wyrażanie swoich potrzeb/ intencji:
  • W jaki sposób rozpoznając uczucia jasno nazywać to czego potrzebuję (jaka jest moja intencja) i być bardziej zrozumiałą/ łym dla innych.
  • Wyrażanie konkretnych sugestii/poleceń:
  • Jaki wpływ na relacje mają prośby, a jaki żądania,
  • Jakie są warunki dobrej i skutecznej prośby,
  • W jaki sposób efektywnie wydawać polecenia.

W jaki sposób przekazywać informację zwrotną, by nie eskalować nieporozumienia?

  • W trakcie tego bloku pracy uczestnicy praktycznie przećwiczą formułowanie komunikatów pozbawionych „językowych pułapek”, udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnej w sposób zmniejszający ryzyko negatywnej reakcji odbiorcy komunikatu.

Wyrażenie uznania. Jak przekazywać wzmacniającą informację zwrotną?

  • Uznanie, które osiąga cel – o czym pamiętać wyrażając uznanie? Jak przyjąć uznanie?
  • Ćwiczenia praktyczne: wdzięczność dla siebie; wyrażanie uznania dla drugiej osoby.

Moduł podsumowujący szkolenie

  • Indywidualne podsumowania (co chcę wprowadzić, z czego zrezygnować w obszarze komunikacji?).
  • Podziękowanie i zamknięcie szkolenia.

Nauka przez doświadczenie

Każde szkolenie jest prowadzone w interaktywnej formie, co sprzyja aktywnemu uczestnictwu i efektywnej nauce.

Nasi trenerzy zadbają o to, aby uczestnicy szkolenia zdobyli praktyczne i umiejętności, które będą mogli natychmiast wdrożyć w swojej pracy, zwiększając tym samym efektywność i wyniki całej organizacji.

Nasze szkolenia są dostosowane do potrzeb zarówno małych, jak i dużych zespołów, na każdym poziomie organizacyjnym.

Są bogate w praktyczne, biznesowe case’y, które umożliwiają głębsze zrozumienie tematu, osadzając go w realiach biznesowych, w jakich działasz.

Szkolenia prowadzimy zarówno w języku polskim jak i angielskim.

Tworzymy rozwiązania „szyte na miarę”

Każdy program dostosowujemy do Twoich indywidualnych potrzeb.

Skontaktuj się z nami

a stworzymy program dostosowany do potrzeb Twojej branży i firmy.

Grzegorz Ciok
Kierownik Projektów
szkoleniowych i rozwojowych

grzegorz.ciok@pathways.com.pl
+48 662 020 436