ROZWÓJ ASERTYWNOŚCI

W dynamicznym środowisku biznesowym skuteczna komunikacja jest kluczowa dla budowania trwałych i profesjonalnych relacji.

Współpraca z partnerami biznesowymi wymaga umiejętności jasnego wyrażania swoich opinii i oczekiwań, a jednocześnie poszanowania perspektywy drugiej strony. Właśnie dlatego tak istotna jest asertywność – sztuka komunikowania się w sposób pewny, stanowczy, ale jednocześnie uprzejmy i otwarty na dialog.

Dla kogo?

Menadżerów i liderów zespołów, którzy chcą jasno i skutecznie komunikować swoje oczekiwania, jednocześnie dbając o pozytywne relacje z zespołem i partnerami biznesowymi.

Specjalistów i ekspertów, którzy często biorą udział w wymagających dyskusjach, negocjacjach lub muszą przekazywać trudne informacje.

Pracowników działów sprzedaży, obsługi klienta i zakupów, którzy na co dzień współpracują z klientami i partnerami biznesowymi, a ich skuteczna komunikacja wpływa na sukces firmy.

Osób, które chcą zwiększyć swoją pewność siebie w kontaktach zawodowych, nauczyć się asertywnej postawy i skutecznie radzić sobie w trudnych sytuacjach.

Rezultaty dla uczestników:

Identyfikacja i uświadomienie sobie własnych, wewnętrznych blokad,

które utrudniają przyjęcie asertywnej postawy w kontaktach z partnerami biznesowymi, oraz zdobycie wiedzy o tym, jak skutecznie nad nimi pracować.

Zrozumienie, że asertywność to znacznie więcej niż tylko umiejętność mówienia „nie” ,

poznanie jej szerszego kontekstu oraz sytuacji, w których warto stosować narzędzia asertywnej komunikacji.

Poznanie i opanowanie skutecznych technik asertywnej komunikacji,

które można natychmiast wdrożyć w praktyce, zaczynając od prostych scenariuszy biznesowych.

Zdobycie umiejętności prowadzenia wymagających rozmów przy użyciu technik asertywności ,

poprzez liczne ćwiczenia praktyczne i symulacje uczestnicy nauczą się reagować w trudnych sytuacjach z pewnością siebie i profesjonalizmem.

Program

Asertywność: sposób na odmawianie czy postawa komunikacyjna?

  • Charakterystyka 3 postaw komunikacyjnych: agresywnej, pasywnej i asertywnej i ich zastosowanie do budowania relacji biznesowych.

Co ludzi blokuje przed postawą asertywną, czyli dlaczego wiemy jak, a nie stosujemy?

  • Przekonania ograniczające, emocje, percepcja sytuacji, perfekcjonizm – jak sobie z nimi radzić, żeby swobodnie stosować asertywną postawę.

Składniki przepisu, czyli skuteczne narzędzia komunikacyjne do zastosowania w rozmowach asertywnych

  • m.in. presupozycja, zadawanie pytań, badanie potrzeb, wyrażanie emocji.

Przepis, czyli techniki prowadzenia rozmów asertywnych w scenariuszach

  • Odmawianie w 4 krokach
  • Przyjmowanie rożnych rodzajów krytyki
  • Udzielanie konstruktywno-asertywnej informacji zwrotnej
  • Wyrażanie prośby

Praktyczne ćwiczenia prowadzenia rozmów asertywnych w oparciu o sytuacje i przykłady „z życia wzięte” zaproponowane przez uczestników

Nauka przez doświadczenie

Każde szkolenie jest prowadzone w interaktywnej formie, co sprzyja aktywnemu uczestnictwu i efektywnej nauce.

Nasi trenerzy zadbają o to, aby uczestnicy szkolenia zdobyli praktyczne i umiejętności, które będą mogli natychmiast wdrożyć w swojej pracy, zwiększając tym samym efektywność i wyniki całej organizacji.

Nasze szkolenia są dostosowane do potrzeb zarówno małych, jak i dużych zespołów, na każdym poziomie organizacyjnym.

Są bogate w praktyczne, biznesowe case’y, które umożliwiają głębsze zrozumienie tematu, osadzając go w realiach biznesowych, w jakich działasz.

Szkolenia prowadzimy zarówno w języku polskim jak i angielskim.

Tworzymy rozwiązania „szyte na miarę”

Każdy program dostosowujemy do Twoich indywidualnych potrzeb.

Skontaktuj się z nami

a stworzymy program dostosowany do potrzeb Twojej branży i firmy.

Grzegorz Ciok
Kierownik Projektów
szkoleniowych i rozwojowych

grzegorz.ciok@pathways.com.pl
+48 662 020 436