ROZWÓJ ASERTYWNOŚCI
W dynamicznym środowisku biznesowym skuteczna komunikacja jest kluczowa dla budowania trwałych i profesjonalnych relacji.
Współpraca z partnerami biznesowymi wymaga umiejętności jasnego wyrażania swoich opinii i oczekiwań, a jednocześnie poszanowania perspektywy drugiej strony. Właśnie dlatego tak istotna jest asertywność – sztuka komunikowania się w sposób pewny, stanowczy, ale jednocześnie uprzejmy i otwarty na dialog.
Dla kogo?
Menadżerów i liderów zespołów, którzy chcą jasno i skutecznie komunikować swoje oczekiwania, jednocześnie dbając o pozytywne relacje z zespołem i partnerami biznesowymi.
Specjalistów i ekspertów, którzy często biorą udział w wymagających dyskusjach, negocjacjach lub muszą przekazywać trudne informacje.
Pracowników działów sprzedaży, obsługi klienta i zakupów, którzy na co dzień współpracują z klientami i partnerami biznesowymi, a ich skuteczna komunikacja wpływa na sukces firmy.
Osób, które chcą zwiększyć swoją pewność siebie w kontaktach zawodowych, nauczyć się asertywnej postawy i skutecznie radzić sobie w trudnych sytuacjach.
Rezultaty dla uczestników:
Identyfikacja i uświadomienie sobie własnych, wewnętrznych blokad,
które utrudniają przyjęcie asertywnej postawy w kontaktach z partnerami biznesowymi, oraz zdobycie wiedzy o tym, jak skutecznie nad nimi pracować.
Zrozumienie, że asertywność to znacznie więcej niż tylko umiejętność mówienia „nie” ,
poznanie jej szerszego kontekstu oraz sytuacji, w których warto stosować narzędzia asertywnej komunikacji.
Poznanie i opanowanie skutecznych technik asertywnej komunikacji,
które można natychmiast wdrożyć w praktyce, zaczynając od prostych scenariuszy biznesowych.
Zdobycie umiejętności prowadzenia wymagających rozmów przy użyciu technik asertywności ,
poprzez liczne ćwiczenia praktyczne i symulacje uczestnicy nauczą się reagować w trudnych sytuacjach z pewnością siebie i profesjonalizmem.
Program
Asertywność: sposób na odmawianie czy postawa komunikacyjna?
- Charakterystyka 3 postaw komunikacyjnych: agresywnej, pasywnej i asertywnej i ich zastosowanie do budowania relacji biznesowych.
Co ludzi blokuje przed postawą asertywną, czyli dlaczego wiemy jak, a nie stosujemy?
- Przekonania ograniczające, emocje, percepcja sytuacji, perfekcjonizm – jak sobie z nimi radzić, żeby swobodnie stosować asertywną postawę.
Składniki przepisu, czyli skuteczne narzędzia komunikacyjne do zastosowania w rozmowach asertywnych
-
m.in. presupozycja, zadawanie pytań, badanie potrzeb, wyrażanie emocji.
Przepis, czyli techniki prowadzenia rozmów asertywnych w scenariuszach
- Odmawianie w 4 krokach
- Przyjmowanie rożnych rodzajów krytyki
- Udzielanie konstruktywno-asertywnej informacji zwrotnej
- Wyrażanie prośby
Praktyczne ćwiczenia prowadzenia rozmów asertywnych w oparciu o sytuacje i przykłady „z życia wzięte” zaproponowane przez uczestników
Nauka przez doświadczenie
Każde szkolenie jest prowadzone w interaktywnej formie, co sprzyja aktywnemu uczestnictwu i efektywnej nauce.
Nasi trenerzy zadbają o to, aby uczestnicy szkolenia zdobyli praktyczne i umiejętności, które będą mogli natychmiast wdrożyć w swojej pracy, zwiększając tym samym efektywność i wyniki całej organizacji.
Nasze szkolenia są dostosowane do potrzeb zarówno małych, jak i dużych zespołów, na każdym poziomie organizacyjnym.
Są bogate w praktyczne, biznesowe case’y, które umożliwiają głębsze zrozumienie tematu, osadzając go w realiach biznesowych, w jakich działasz.
Szkolenia prowadzimy zarówno w języku polskim jak i angielskim.
Tworzymy rozwiązania „szyte na miarę”
Każdy program dostosowujemy do Twoich indywidualnych potrzeb.
Skontaktuj się z nami
a stworzymy program dostosowany do potrzeb Twojej branży i firmy.
Grzegorz Ciok
Kierownik Projektów
szkoleniowych i rozwojowych