ROZWÓJ LIDERÓW

Nowi liderzy stają przed koniecznością budowania autorytetu, angażowania zespołu, skutecznego zarządzania zadaniami i prowadzenia trudnych rozmów.

Każdy dzień szkoleniowy porusza inny kluczowy obszar: rolę lidera, produktywność zespołu oraz komunikację w trudnych sytuacjach. Program łączy wiedzę, refleksję nad własnym stylem przywództwa oraz praktyczne narzędzia i ćwiczenia.

Dla kogo?

Nasze szkolenie jest skierowane do osób, które niedawno objęły funkcje kierownicze i potrzebują wsparcia w rozwijaniu swoich kompetencji liderskich w praktyce.

Rezultaty dla uczestników:

Zrozumieją swoją nową rolę w zespole oraz jej wpływ na zespół i wyniki.

Nauczą się angażować zespół i wspierać jego rozwój.

Dowiedzą się, co wpływa na produktywność zespołu i jak ją zwiększać.

Nauczą się jak zarządzać swoim czasem i priorytetami.

Nauczą się jak prowadzić trudne rozmowy z większą pewnością i empatią.

Dowiedzą się jak rozwijać umiejętność zarządzania emocjami i konfliktami w zespole.

Program

DZIEŃ 1 - Rola lidera – budowanie fundamentów przywództwa

Moduł 1: Kim jestem jako lider

  • Rola lidera – kompetencje i postawy kształtujące autorytet lidera (m.in. w modelu J. Adaira)
  • Moje liderskie „dlaczego” jako fundament motywacji do rozwoju w roli liderskiej.
  • Style przywództwa i ich wpływ na zespół
  • Lider jako mentor i coach

Moduł 2: Rozwój i zaangażowanie zespołu

  • Metody rozwoju członków zespołu
  • Budowanie zaangażowania zespołu
  • Lider jako mentor i coach
  • Jak współpracować z zespołem – narzędzia i metody
  • Tworzenie wspólnego „dlaczego” w zespole
  • Zaangażowanie zespołu w procesy zmiany – równanie zmiany

Moduł 3: Typy pracowników i sposoby pracy z nimi

  • Charakterystyka 4 typów pracowników (na bazie K.Blancharda)
  • Sposoby radzenia sobie ze spadkiem motywacji w zespole
  • Praca na przykładach z zespołu uczestnika.

DZIEŃ 2 - Produktywny zespół – zarządzanie zadaniami i priorytetami

Moduł 1: Produktywność zespołu

  • Czym jest produktywność vs efektywność i co na nie wpływa
  • Matryca zadań – przegląd obecnych aktywności zespołu
  • Priorytety lidera – co jest naprawdę ważne

Moduł 2: Zarządzanie zadaniami

  • Organizacja pracy lidera
  • Identyfikacja kluczowych obszarów odpowiedzialności
  • Delegowanie zadań – zasady i pułapki
  • Czego unikać – najczęstsze błędy w delegowaniu

Moduł 3: Monitorowanie i odpowiedzialność

  • Jak monitorować pracę zespołu bez mikrozarządzania
  • Matryca wysiłek/efekt – narzędzie oceny postępów
  • Budowanie odpowiedzialności w zespole
  • Komunikacja oczekiwań i mierników sukcesu

DZIEŃ 3 - Trudne rozmowy – komunikacja i feedback

Moduł 1: Efektywna komunikacja w roli lidera

  • Podstawowe i fundamentalne narzędzia komunikacyjne zapewniające budowanie skutecznych relacji biznesowych
  • Dostosowanie komunikacji do okoliczności i odbiorcy
  • Rola percepcji i założeń, czyli model 3 światów wg Johna Scherera
  • Asertywność w roli lidera jako postawa komunikacyjna

Moduł 2: Feedback jako narzędzie rozwoju

  • Dlaczego warto dawać informację zwrotną
  • Feedback jako narzędzie lidera
  • Skuteczne metody udzielania feedbacku – ich wady i zalety oraz kiedy je stosować
  • Samoocena – jak wolimy otrzymywać informacje zwrotne

Moduł 3: Trudne rozmowy w roli lidera

  • Typy trudnych rozmów
  • Strategie działania – jak prowadzić rozmowę z wyzwaniami
  • Zarządzanie emocjami – własnymi i pracownika
  • Studium przypadków – praca na przykładach uczestników

Nauka przez doświadczenie

Każde szkolenie jest prowadzone w interaktywnej formie, co sprzyja aktywnemu uczestnictwu i efektywnej nauce.

Nasi trenerzy zadbają o to, aby uczestnicy szkolenia zdobyli praktyczne i umiejętności, które będą mogli natychmiast wdrożyć w swojej pracy, zwiększając tym samym efektywność i wyniki całej organizacji.

Nasze szkolenia są dostosowane do potrzeb zarówno małych, jak i dużych zespołów, na każdym poziomie organizacyjnym.

Są bogate w praktyczne, biznesowe case’y, które umożliwiają głębsze zrozumienie tematu, osadzając go w realiach biznesowych, w jakich działasz.

Szkolenia prowadzimy zarówno w języku polskim jak i angielskim.

Tworzymy rozwiązania „szyte na miarę”

Każdy program dostosowujemy do Twoich indywidualnych potrzeb.

Skontaktuj się z nami

a stworzymy program dostosowany do potrzeb Twojej branży i firmy.

Grzegorz Ciok
Kierownik Projektów
szkoleniowych i rozwojowych

grzegorz.ciok@pathways.com.pl
+48 662 020 436