STORYTELLING W PREZENTACJI DANYCH
Każdego dnia otaczają nas dane – liczby, wykresy, raporty. Jednak czy same liczby wystarczą, by przekonać, zaangażować i inspirować odbiorców? Nie. Dane bez kontekstu to tylko suche fakty. Kluczem do skutecznej komunikacji jest storytelling – umiejętność przekształcania danych w angażującą i zrozumiałą historię.
W tym szkoleniu dowiesz się, jak sprawić, by Twoje prezentacje były nie tylko czytelne, ale także zapadające w pamięć. Poznasz techniki budowania narracji wokół danych, sposoby wizualizacji oraz metody angażowania odbiorców.
Dla kogo?
Analityków i specjalistów ds. danych, którzy chcą lepiej komunikować wyniki swoich analiz.
Managerów i liderów, którzy przekazują dane zespołom i zarządowi, chcąc skutecznie przedstawiać kluczowe wnioski.
Specjalistów ds. marketingu i sprzedaży, którzy używają danych do budowania przekonujących argumentów.
Wszystkich, którzy prezentują dane i raporty, a chcą, by ich przekaz był bardziej angażujący i zrozumiały.
Rezultaty dla uczestników:
Umiejętność krytycznego analizowania danych oraz przestawiania ich we właściwym kontekscie.
Wiedza o tym jak odróżniać działanie manipulacyjne od uczciwego wywierania wpływu
Umiejętność przedstawienia danych poprzez dobry storytelling.
Poznanie zasady tworzenia historii i oraz wiedza w jakim celu można to robi.
Poznanie ciekawych narzędzi w PP, które pomagają w tworzeniu atrakcyjnych slajdów.
Program
DZIEŃ 1
Dane i ich krytyczna analiza
- Analiza danych i unikanie błędów poznawczych.
- Sposoby rozumowania na podstawie danych liczbowych i wyciąganie wniosków.
- Case study danych zmanipulowanych.
- Atrakcyjne komunikowanie informacji liczbowych na przykładach godnych naśladowania.
Jak wizualizować dane
- Jak zapewnić przystępność i unikać manipulacji.
- Jak dbać o estetykę.
- Jak zatroszczyć się o przekaz i zaangażowanie w odpowiednich momentach.
- Zbiór kluczowych zasad dotyczących techniki budowania slajdów i całych prezentacji.
- Jak interesującymi danymi przykuwać uwagę w ważnych momentach.
Storytelling i dane
- Przegląd dobrych struktur z przykładami, od monomitu po piramidę Freytaga.
- Jak się ma storytelling do danych.
- Co powinna mieć każda historia: bohater, fabuła, cel, narracja, punkty.
- Punkt kulminacyjny, zwrot akcji, tajemnica.
- Jak dane mogą wzmacniać przekaz.
- Jak danym nadawać ładunek emocjonalny.
- Jak przedstawiać dane w odpowiednim kontekście bez manipulacji.
Praca warsztatowa na danych
Nauka przez doświadczenie
Każde szkolenie jest prowadzone w interaktywnej formie, co sprzyja aktywnemu uczestnictwu i efektywnej nauce.
Nasi trenerzy zadbają o to, aby uczestnicy szkolenia zdobyli praktyczne i umiejętności, które będą mogli natychmiast wdrożyć w swojej pracy, zwiększając tym samym efektywność i wyniki całej organizacji.
Nasze szkolenia są dostosowane do potrzeb zarówno małych, jak i dużych zespołów, na każdym poziomie organizacyjnym.
Są bogate w praktyczne, biznesowe case’y, które umożliwiają głębsze zrozumienie tematu, osadzając go w realiach biznesowych, w jakich działasz.
Szkolenia prowadzimy zarówno w języku polskim jak i angielskim.
Tworzymy rozwiązania „szyte na miarę”
Każdy program dostosowujemy do Twoich indywidualnych potrzeb.
Skontaktuj się z nami
a stworzymy program dostosowany do potrzeb Twojej branży i firmy.
Grzegorz Ciok
Kierownik Projektów
szkoleniowych i rozwojowych