STORYTELLING W PREZENTACJI DANYCH

Każdego dnia otaczają nas dane – liczby, wykresy, raporty. Jednak czy same liczby wystarczą, by przekonać, zaangażować i inspirować odbiorców? Nie. Dane bez kontekstu to tylko suche fakty. Kluczem do skutecznej komunikacji jest storytelling – umiejętność przekształcania danych w angażującą i zrozumiałą historię.

W tym szkoleniu dowiesz się, jak sprawić, by Twoje prezentacje były nie tylko czytelne, ale także zapadające w pamięć. Poznasz techniki budowania narracji wokół danych, sposoby wizualizacji oraz metody angażowania odbiorców.

Dla kogo?

Analityków i specjalistów ds. danych, którzy chcą lepiej komunikować wyniki swoich analiz.

Managerów i liderów, którzy przekazują dane zespołom i zarządowi, chcąc skutecznie przedstawiać kluczowe wnioski.

Specjalistów ds. marketingu i sprzedaży, którzy używają danych do budowania przekonujących argumentów.

Wszystkich, którzy prezentują dane i raporty, a chcą, by ich przekaz był bardziej angażujący i zrozumiały.

Rezultaty dla uczestników:

Umiejętność krytycznego analizowania danych oraz przestawiania ich we właściwym kontekscie.

Wiedza o tym jak odróżniać działanie manipulacyjne od uczciwego wywierania wpływu

Umiejętność przedstawienia danych poprzez dobry storytelling.

Poznanie zasady tworzenia historii i oraz wiedza w jakim celu można to robi.

Poznanie ciekawych narzędzi w PP, które pomagają w tworzeniu atrakcyjnych slajdów.

Program

DZIEŃ 1

Dane i ich krytyczna analiza

  • Analiza danych i unikanie błędów poznawczych.
  • Sposoby rozumowania na podstawie danych liczbowych i wyciąganie wniosków.
  • Case study danych zmanipulowanych.
  • Atrakcyjne komunikowanie informacji liczbowych na przykładach godnych naśladowania.

Jak wizualizować dane

  • Jak zapewnić przystępność i unikać manipulacji.
  • Jak dbać o estetykę.
  • Jak zatroszczyć się o przekaz i zaangażowanie w odpowiednich momentach.
  • Zbiór kluczowych zasad dotyczących techniki budowania slajdów i całych prezentacji.
  • Jak interesującymi danymi przykuwać uwagę w ważnych momentach.

Storytelling i dane

  • Przegląd dobrych struktur z przykładami, od monomitu po piramidę Freytaga.
  • Jak się ma storytelling do danych.
  • Co powinna mieć każda historia: bohater, fabuła, cel, narracja, punkty.
  • Punkt kulminacyjny, zwrot akcji, tajemnica.
  • Jak dane mogą wzmacniać przekaz.
  • Jak danym nadawać ładunek emocjonalny.
  • Jak przedstawiać dane w odpowiednim kontekście bez manipulacji.

Praca warsztatowa na danych

Nauka przez doświadczenie

Każde szkolenie jest prowadzone w interaktywnej formie, co sprzyja aktywnemu uczestnictwu i efektywnej nauce.

Nasi trenerzy zadbają o to, aby uczestnicy szkolenia zdobyli praktyczne i umiejętności, które będą mogli natychmiast wdrożyć w swojej pracy, zwiększając tym samym efektywność i wyniki całej organizacji.

Nasze szkolenia są dostosowane do potrzeb zarówno małych, jak i dużych zespołów, na każdym poziomie organizacyjnym.

Są bogate w praktyczne, biznesowe case’y, które umożliwiają głębsze zrozumienie tematu, osadzając go w realiach biznesowych, w jakich działasz.

Szkolenia prowadzimy zarówno w języku polskim jak i angielskim.

Tworzymy rozwiązania „szyte na miarę”

Każdy program dostosowujemy do Twoich indywidualnych potrzeb.

Skontaktuj się z nami

a stworzymy program dostosowany do potrzeb Twojej branży i firmy.

Grzegorz Ciok
Kierownik Projektów
szkoleniowych i rozwojowych

grzegorz.ciok@pathways.com.pl
+48 662 020 436