TRENING TRENERÓW

Bycie trenerem to coś więcej niż przekazywanie wiedzy. To umiejętność angażowania grupy, inspirowania do działania, skutecznego komunikowania się i zarządzania dynamiką szkolenia. To także zdolność radzenia sobie z trudnymi sytuacjami, budowania motywacji i tworzenia przestrzeni do rozwoju uczestników.

Nasze szkolenie stwarza przestrzeń do rozwoju kompetencji, niezbędne do prowadzenia skutecznych i angażujących szkoleń.

Dla kogo?

Doświadczonych trenerów, którzy chcą podnieść jakość swoich szkoleń – jeśli już prowadzisz warsztaty, ale chcesz wzbogacić swoje metody o nowe techniki i narzędzia.

Managerów, liderów i HR-owców, którzy prowadzą wewnętrzne szkolenia i chcą efektywnie przekazywać wiedzę swojemu zespołowi.

Osób pracujących z grupami, np. coachów, mentorów, nauczycieli czy wykładowców, którzy chcą lepiej angażować swoich uczestników.

Każdego, kto chce skuteczniej dzielić się wiedzą i inspirować innych – niezależnie od branży i doświadczenia.

Rezultaty dla uczestników:

Umiejętność świadomego wpływania na innych oraz kontrolowania własnych reakcji w odpowiedzi na oddziaływanie innych.

Umiejętność świadomego określania i komunikowania celu oraz struktury szkolenia na etapie początkowym.

Umiejętność budowania bezpieczeństwa i zaufania w grupie poprzez planowanie i przeprowadzanie odpowiednich ćwiczeń.

Umiejętność skutecznego słuchania, obserwacji oraz udzielania informacji zwrotnej w sposób wspierający uczestników procesu uczenia się.

Umiejętność prowadzenia szkoleń zgodnie z cyklem Kolba i wykorzystania jego zasad w praktyce.

Umiejętność dostosowania stylu nauczania do różnych stylów uczenia się uczestników.

Umiejętność planowania warsztatów i rozróżniania ról trenera oraz facylitatora w procesie szkoleniowym.

Program

DZIEŃ 1

Wprowadzenie do szkolenia

Wprowadzenie do szkolenia – przedstawienie prowadzącego, metody pracy, celów szkoleniowych, programu. Ustalenie kontaktu pracy na szkoleniu. 

Charakterystyka „dobrego” trenera

Podzielenie się najlepszym/najgorszym doświadczeniem szkoleniowym. Wypracowanie cech „dobrego” Trenera. Podsumowanie „Mój osobisty model Trenera w oparciu o moje zasoby” (praca osobista– nazwanie swoich mocnych stron).

Style uczenia się

  • Prezentacja i omówienie Cyklu Kolba.

  • Praktyka wypracowywanie odpowiednich dla określonego stylu uczenia się metod pracy szkoleniowej. Sesja pytań i odpowiedzi

Struktura szkolenia – wprowadzenie

  • Zebranie wiedzy na temat części wprowadzającej. Potrzeby uczestników w tej fazie szkolenia. Prezentacja dotycząca kontraktowania i integracji.

  • Ćwiczenia praktyczne (autoprezentacja, integracja, kontraktowanie).

  • Ropoznanie potrzeb szkoleniowych.

Struktura szkolenia – rozwinięcie

  • Prezentacja procesu uczenia: rozwinięcie – uzupełnienie z meta poziomu.

  • Wypracowanie w trójkach przykładów pracy dla 2 etapu. Potrzeby uczestnika i strategie trenera.

Struktura szkolenia – zakończenie

  • Prezentacja procesu uczenia: zakończenie.

  • Potrzeby uczestnika i strategie trenera w fazie zakończenia. Ćwiczenia praktyczne

Style przekazywania informacji zwrotnej

  • Zebranie doświadczeń uczestników na temat przekazywania poleceń oraz informacji zwrotnych. 
  • Co wspiera, a co blokuje komunikację? Prezentacja zasad dobrej komunikacji i udzielania ciągłej informacji zwrotnej.

DZIEŃ 2

Wprowadzenie do drugiego dnia

Sprawdzenie energii i samopoczucia w grupie.

Przypomnienie najbardziej znaczących treści z I dnia (rundka/prezentacja). Przedstawienie zagadnień realizowanych w trakcie II dnia.

Model informacji zwrotnej

Wprowadzenie modelu i omówienie każdego elementu na przykładzie

Ćwiczenie umiejętności oddzielenia faktów od ocen.

  • Wprowadzenie merytoryczne.

  • Model Trzy światy.

  • Praktyczne ćwiczenia na bazie przygotowanych przykładów.

Ćwiczenie wyrażania oczekiwań w formie precyzyjnej prośby. Praktyka formułowania informacji zwrotnej w trójkach na przykładach zebranych od uczestników.

  • Wprowadzenie merytoryczne.

  • Praktyczne ćwiczenia na forum: na bazie przygotowanych przykładów.

Facylitacja warsztatów

  • Czym jest facylitacja: Gdzie się sprawdza facylitacja, do czego jej używać? w jakich sytuacjach?; Trzy tryby  działania Facylitatora (J.Heron): hierarchiczny, współpracujący, dający autonomię.

  • Proces grupowy –  trzy fazy pracy grupy, potrzeby grupy w każdej z nich oraz działania facylitatora.

  • Ćwiczenia praktyczne.

Trudne sytuacje w pracy trenera

  • Trudne sytuacje: cisza, agresja, pasywność, brak dyscypliny, tematy zastępcze,  osoba dominująca itp.

  • Sposoby radzenia sobie z nimi.

Nauka przez doświadczenie

Każde szkolenie jest prowadzone w interaktywnej formie, co sprzyja aktywnemu uczestnictwu i efektywnej nauce.

Nasi trenerzy zadbają o to, aby uczestnicy szkolenia zdobyli praktyczne i umiejętności, które będą mogli natychmiast wdrożyć w swojej pracy, zwiększając tym samym efektywność i wyniki całej organizacji.

Nasze szkolenia są dostosowane do potrzeb zarówno małych, jak i dużych zespołów, na każdym poziomie organizacyjnym.

Są bogate w praktyczne, biznesowe case’y, które umożliwiają głębsze zrozumienie tematu, osadzając go w realiach biznesowych, w jakich działasz.

Szkolenia prowadzimy zarówno w języku polskim jak i angielskim.

Tworzymy rozwiązania „szyte na miarę”

Każdy program dostosowujemy do Twoich indywidualnych potrzeb.

Skontaktuj się z nami

a stworzymy program dostosowany do potrzeb Twojej branży i firmy.

Grzegorz Ciok
Kierownik Projektów
szkoleniowych i rozwojowych

grzegorz.ciok@pathways.com.pl
+48 662 020 436