TRENING TRENERÓW
Bycie trenerem to coś więcej niż przekazywanie wiedzy. To umiejętność angażowania grupy, inspirowania do działania, skutecznego komunikowania się i zarządzania dynamiką szkolenia. To także zdolność radzenia sobie z trudnymi sytuacjami, budowania motywacji i tworzenia przestrzeni do rozwoju uczestników.
Nasze szkolenie stwarza przestrzeń do rozwoju kompetencji, niezbędne do prowadzenia skutecznych i angażujących szkoleń.
Dla kogo?
Doświadczonych trenerów, którzy chcą podnieść jakość swoich szkoleń – jeśli już prowadzisz warsztaty, ale chcesz wzbogacić swoje metody o nowe techniki i narzędzia.
Managerów, liderów i HR-owców, którzy prowadzą wewnętrzne szkolenia i chcą efektywnie przekazywać wiedzę swojemu zespołowi.
Osób pracujących z grupami, np. coachów, mentorów, nauczycieli czy wykładowców, którzy chcą lepiej angażować swoich uczestników.
Każdego, kto chce skuteczniej dzielić się wiedzą i inspirować innych – niezależnie od branży i doświadczenia.
Rezultaty dla uczestników:
Umiejętność świadomego wpływania na innych oraz kontrolowania własnych reakcji w odpowiedzi na oddziaływanie innych.
Umiejętność świadomego określania i komunikowania celu oraz struktury szkolenia na etapie początkowym.
Umiejętność budowania bezpieczeństwa i zaufania w grupie poprzez planowanie i przeprowadzanie odpowiednich ćwiczeń.
Umiejętność skutecznego słuchania, obserwacji oraz udzielania informacji zwrotnej w sposób wspierający uczestników procesu uczenia się.
Umiejętność prowadzenia szkoleń zgodnie z cyklem Kolba i wykorzystania jego zasad w praktyce.
Umiejętność dostosowania stylu nauczania do różnych stylów uczenia się uczestników.
Umiejętność planowania warsztatów i rozróżniania ról trenera oraz facylitatora w procesie szkoleniowym.
Program
DZIEŃ 1
Wprowadzenie do szkolenia
Wprowadzenie do szkolenia – przedstawienie prowadzącego, metody pracy, celów szkoleniowych, programu. Ustalenie kontaktu pracy na szkoleniu.
Charakterystyka „dobrego” trenera
Podzielenie się najlepszym/najgorszym doświadczeniem szkoleniowym. Wypracowanie cech „dobrego” Trenera. Podsumowanie „Mój osobisty model Trenera w oparciu o moje zasoby” (praca osobista– nazwanie swoich mocnych stron).
Style uczenia się
-
Prezentacja i omówienie Cyklu Kolba.
-
Praktyka wypracowywanie odpowiednich dla określonego stylu uczenia się metod pracy szkoleniowej. Sesja pytań i odpowiedzi
Struktura szkolenia – wprowadzenie
-
Zebranie wiedzy na temat części wprowadzającej. Potrzeby uczestników w tej fazie szkolenia. Prezentacja dotycząca kontraktowania i integracji.
-
Ćwiczenia praktyczne (autoprezentacja, integracja, kontraktowanie).
- Ropoznanie potrzeb szkoleniowych.
Struktura szkolenia – rozwinięcie
-
Prezentacja procesu uczenia: rozwinięcie – uzupełnienie z meta poziomu.
-
Wypracowanie w trójkach przykładów pracy dla 2 etapu. Potrzeby uczestnika i strategie trenera.
Struktura szkolenia – zakończenie
-
Prezentacja procesu uczenia: zakończenie.
-
Potrzeby uczestnika i strategie trenera w fazie zakończenia. Ćwiczenia praktyczne
Style przekazywania informacji zwrotnej
- Zebranie doświadczeń uczestników na temat przekazywania poleceń oraz informacji zwrotnych.
- Co wspiera, a co blokuje komunikację? Prezentacja zasad dobrej komunikacji i udzielania ciągłej informacji zwrotnej.
DZIEŃ 2
Wprowadzenie do drugiego dnia
Sprawdzenie energii i samopoczucia w grupie.
Przypomnienie najbardziej znaczących treści z I dnia (rundka/prezentacja). Przedstawienie zagadnień realizowanych w trakcie II dnia.
Model informacji zwrotnej
Wprowadzenie modelu i omówienie każdego elementu na przykładzie
Ćwiczenie umiejętności oddzielenia faktów od ocen.
-
Wprowadzenie merytoryczne.
-
Model Trzy światy.
-
Praktyczne ćwiczenia na bazie przygotowanych przykładów.
Ćwiczenie wyrażania oczekiwań w formie precyzyjnej prośby. Praktyka formułowania informacji zwrotnej w trójkach na przykładach zebranych od uczestników.
-
Wprowadzenie merytoryczne.
-
Praktyczne ćwiczenia na forum: na bazie przygotowanych przykładów.
Facylitacja warsztatów
-
Czym jest facylitacja: Gdzie się sprawdza facylitacja, do czego jej używać? w jakich sytuacjach?; Trzy tryby działania Facylitatora (J.Heron): hierarchiczny, współpracujący, dający autonomię.
-
Proces grupowy – trzy fazy pracy grupy, potrzeby grupy w każdej z nich oraz działania facylitatora.
-
Ćwiczenia praktyczne.
Trudne sytuacje w pracy trenera
-
Trudne sytuacje: cisza, agresja, pasywność, brak dyscypliny, tematy zastępcze, osoba dominująca itp.
-
Sposoby radzenia sobie z nimi.
Nauka przez doświadczenie
Każde szkolenie jest prowadzone w interaktywnej formie, co sprzyja aktywnemu uczestnictwu i efektywnej nauce.
Nasi trenerzy zadbają o to, aby uczestnicy szkolenia zdobyli praktyczne i umiejętności, które będą mogli natychmiast wdrożyć w swojej pracy, zwiększając tym samym efektywność i wyniki całej organizacji.
Nasze szkolenia są dostosowane do potrzeb zarówno małych, jak i dużych zespołów, na każdym poziomie organizacyjnym.
Są bogate w praktyczne, biznesowe case’y, które umożliwiają głębsze zrozumienie tematu, osadzając go w realiach biznesowych, w jakich działasz.
Szkolenia prowadzimy zarówno w języku polskim jak i angielskim.
Tworzymy rozwiązania „szyte na miarę”
Każdy program dostosowujemy do Twoich indywidualnych potrzeb.
Skontaktuj się z nami
a stworzymy program dostosowany do potrzeb Twojej branży i firmy.
Grzegorz Ciok
Kierownik Projektów
szkoleniowych i rozwojowych