ROZWÓJ UMIEJĘTNOŚCI FACYLITACYJNYCH
W dzisiejszym dynamicznym środowisku pracy coraz większe znaczenie ma umiejętność skutecznego prowadzenia spotkań, warsztatów i procesów grupowych. Facylitacja to sztuka i metoda wspierania zespołów w osiąganiu celów poprzez angażowanie uczestników, usprawnianie komunikacji oraz budowanie przestrzeni do efektywnej współpracy.
Dla kogo?
Szkolenie skierowane jest do Trenerów, Menadżerów, Liderów, działów HR, Scrum Masterów, działów marketingowych
oraz osób, które organizujących spotkania kreatywne, burze mózgów lub procesy decyzyjne i zależy im na większym zaangażowaniu uczestników.
Rezultaty dla uczestników:
Zdobycie umiejętności zarządzania niezaangażowanymi uczestnikami spotkań, jak i tymi dominującymi.
Zdolność radzenia sobie z nieprzewidzianymi sytuacjami.
Świadomość zjawiska procesu grupowego; wiedzę co jest potrzebne by grupa współpracowała efektywnie i z satysfakcją.
Znajomość podstawowych narzędzi interwencji w trudnych sytuacjach.
Większą świadomość swoich zachowań wpływających angażująco na grupę i tych powodujących wycofanie lub niechęć.
Więcej pewność siebie i spokoju w sytuacji warsztatowej.
Program
Dzień 1
-
Budowanie zaufania w grupie.
-
Podstawowe pojęcia: Gdzie się sprawdza facylitacja, do czego jej używać? W jakich sytuacjach?
-
Dwie rzeczywistości spotkań: treść i fakty oraz emocje, motywacje,relacje – jak mieć uwagę na obydwa światy.
-
Trzy tryby działania facylitatora: Hierarchiczny, Współpracujący, Autonomiczny – kiedy je stosować
-
Poczucie bezpieczeństwa psychologicznego – warunek efektywności – jak go budować?
-
Potrzeby grupy na początku spotkanie i jak wtedy działa facylitator?
-
Proces grupowy – czym jest, jak rozpoznać fazę, co ma robić facylitator by proces płynął w dobrym kierunku.
-
Kluczowe narzędzie skutecznej facylitacji – korzystanie z tego co widzę, co czuję , co myślę.
-
Praktyka facylitacji (x4) – prowadzenie spotkania z feedbackiem od grupy i trenerów.
Dzień 2
- Potrzeby grupy w środku spotkania i jak wtedy działa facylitator.
- Narzędzia środkowej fazy pracy grupy na spotkaniu: zbieranie informacji, kreatywne, analityczne.
- Trudne sytuacje – sposoby i narzędzia. Drabinka interwencji facylitatora.
- Kończenie spotkań – potrzeby grupy na końcu spotkania i działania jakie powinien podjąć facylitator.
- Podsumowanie szkolenie w obszarze wiedzy, umiejętności, postaw.
- Praktyka facylitacji (x2)– prowadzenie spotkania z feedbackiem od grupy i trenerów.
Nauka przez doświadczenie
Każde szkolenie jest prowadzone w interaktywnej formie, co sprzyja aktywnemu uczestnictwu i efektywnej nauce.
Nasi trenerzy zadbają o to, aby uczestnicy szkolenia zdobyli praktyczne i umiejętności, które będą mogli natychmiast wdrożyć w swojej pracy, zwiększając tym samym efektywność i wyniki całej organizacji.
Nasze szkolenia są dostosowane do potrzeb zarówno małych, jak i dużych zespołów, na każdym poziomie organizacyjnym.
Są bogate w praktyczne, biznesowe case’y, które umożliwiają głębsze zrozumienie tematu, osadzając go w realiach biznesowych, w jakich działasz.
Szkolenia prowadzimy zarówno w języku polskim jak i angielskim.
Tworzymy rozwiązania „szyte na miarę”
Każdy program dostosowujemy do Twoich indywidualnych potrzeb.
Skontaktuj się z nami
a stworzymy program dostosowany do potrzeb Twojej branży i firmy.
Grzegorz Ciok
Kierownik Projektów
szkoleniowych i rozwojowych