WYSTĄPIENIA PUBLICZNE
I PREZENTACJE

Wystąpienia publiczne i prezentacje to kluczowe umiejętności w dzisiejszym świecie – zarówno w biznesie, edukacji, jak i codziennym życiu. Skuteczna komunikacja pozwala nie tylko przekazywać informacje, ale także budować autorytet, inspirować innych i osiągać zamierzone cele.

Dla kogo?

Liderzy i menedżerowie – którzy prowadzą spotkania, wystąpienia i inspirują swoje zespoły.
Specjaliści i eksperci – którzy muszą klarownie prezentować swoje pomysły i wyniki pracy.

Każdy, kto chce mówić pewniej – zarówno w pracy, jak i w życiu codziennym, bez stresu i tremy.

Rezultaty dla uczestników:

Wiedza o tym, jak radzić sobie ze stresem, aby go oswoić.

Znajomość sposobów na tworzenie zwięzłych i profesjonalnych wystąpień

Wiedza o tym, jak przygotować się do wystąpień i zadbać o wizerunek profesjonalisty.

Kompleksowa wiedza na temat wystąpień

Śiadomość swoich mocnych i słabych stron oraz konkretne narzędzia pozwalające rozwijać te pierwsze i minimalizować wpływ drugich.

Program

Rozpoznanie i wzmacnianie potencjału prezentacyjnego

  • Uzyskanie wszechstronnej informacji zwrotnej nt. swoich aktualnych kompetencji prezentacyjnych na podstawie wcześniej przygotowanych krótkich wystąpień.
  • Uzyskanie osobistego know-how prezentacyjnego: kluczowe zasady, precyzyjne rekomendacje dot. spójności i wizerunku eksperta.
  • Co decyduje o mojej wiarygodności i pewności siebie oraz dobór narzędzi?

Opracowanie prezentacji i wystąpień pod kątem celu i efektu

  • Wydobycie z komunikatu najważniejszych korzyści dla odbiorcy. 
  • Analiza audytorium i jego oczekiwań.
  • Zacznij od końca, czyli o właściwym poukładaniu całości i doborze tego, co przekonuje.

Struktura, która wygrywa

  • Przegląd i przećwiczenie dostępnych struktur różnego rodzaju wystąpień pod kątem ich celu: informowanie vs. przekonywanie.
  • Dobór argumentów i przykładów.
  • Jak w ramach struktury zadbać o ramy czasowe, by się nie śpieszyć na koniec.

Dobry kontakt z audytorium jako klucz do sukcesu (wzmaganie zainteresowania)

  • Jak utrzymywać dobry kontakt za pomocą pytań, danych, odwołań i innych technik.
  • Dopasowanie przekazu do różnych stylów zachowań (DISC).
  • Jak pogłębiać zaangażowanie słuchaczy: o storytellingu.
  • Jak posługiwać się prezentacją ze slajdami, by odnieść sukces.

Zasady prostych i zwięzłych wypowiedzi

  • Jak mówić krótko i zwięźle.
  • Jak mówić czytelnie i jasno dla odbiorców.
  • Jak wyciągać esencję przekazu także ad hoc, w trudnych sytuacjach.

Technika, która przekonuje ON- i OFFLINE

  • Umiejętne operowanie głosem: rozgrzewka, by nie drżał głos; melodia, tempo.
  • Mowa ciała: gestykulacja, mimika, zarządzanie przestrzenią.
  • Emocje, czyli dlaczego Twoje wystąpienie nie jest mailem: jak zachować spójność i autentyczność.

Panowanie nad stresem

Rodzaje stresu i sposoby neutralizowania go.

  • Podstawowe techniki antystresowe do wdrożenia przed wystąpieniem i podczas niego – trening improwizacji teatralnej.
  • Trening mentalny: praca z przekonaniami, praca nad pewnością siebie i przełamywaniem obaw.

Nauka przez doświadczenie

Każde szkolenie jest prowadzone w interaktywnej formie, co sprzyja aktywnemu uczestnictwu i efektywnej nauce.

Nasi trenerzy zadbają o to, aby uczestnicy szkolenia zdobyli praktyczne i umiejętności, które będą mogli natychmiast wdrożyć w swojej pracy, zwiększając tym samym efektywność i wyniki całej organizacji.

Nasze szkolenia są dostosowane do potrzeb zarówno małych, jak i dużych zespołów, na każdym poziomie organizacyjnym.

Są bogate w praktyczne, biznesowe case’y, które umożliwiają głębsze zrozumienie tematu, osadzając go w realiach biznesowych, w jakich działasz.

Szkolenia prowadzimy zarówno w języku polskim jak i angielskim.

Tworzymy rozwiązania „szyte na miarę”

Każdy program dostosowujemy do Twoich indywidualnych potrzeb.

Skontaktuj się z nami

a stworzymy program dostosowany do potrzeb Twojej branży i firmy.

Grzegorz Ciok
Kierownik Projektów
szkoleniowych i rozwojowych

grzegorz.ciok@pathways.com.pl
+48 662 020 436