WYSTĄPIENIA PUBLICZNE
I PREZENTACJE
Wystąpienia publiczne i prezentacje to kluczowe umiejętności w dzisiejszym świecie – zarówno w biznesie, edukacji, jak i codziennym życiu. Skuteczna komunikacja pozwala nie tylko przekazywać informacje, ale także budować autorytet, inspirować innych i osiągać zamierzone cele.
Dla kogo?
Liderzy i menedżerowie – którzy prowadzą spotkania, wystąpienia i inspirują swoje zespoły.
Specjaliści i eksperci – którzy muszą klarownie prezentować swoje pomysły i wyniki pracy.
Każdy, kto chce mówić pewniej – zarówno w pracy, jak i w życiu codziennym, bez stresu i tremy.
Rezultaty dla uczestników:
Wiedza o tym, jak radzić sobie ze stresem, aby go oswoić.
Znajomość sposobów na tworzenie zwięzłych i profesjonalnych wystąpień
Wiedza o tym, jak przygotować się do wystąpień i zadbać o wizerunek profesjonalisty.
Kompleksowa wiedza na temat wystąpień
Śiadomość swoich mocnych i słabych stron oraz konkretne narzędzia pozwalające rozwijać te pierwsze i minimalizować wpływ drugich.
Program
Rozpoznanie i wzmacnianie potencjału prezentacyjnego
- Uzyskanie wszechstronnej informacji zwrotnej nt. swoich aktualnych kompetencji prezentacyjnych na podstawie wcześniej przygotowanych krótkich wystąpień.
- Uzyskanie osobistego know-how prezentacyjnego: kluczowe zasady, precyzyjne rekomendacje dot. spójności i wizerunku eksperta.
- Co decyduje o mojej wiarygodności i pewności siebie oraz dobór narzędzi?
Opracowanie prezentacji i wystąpień pod kątem celu i efektu
- Wydobycie z komunikatu najważniejszych korzyści dla odbiorcy.
- Analiza audytorium i jego oczekiwań.
- Zacznij od końca, czyli o właściwym poukładaniu całości i doborze tego, co przekonuje.
Struktura, która wygrywa
- Przegląd i przećwiczenie dostępnych struktur różnego rodzaju wystąpień pod kątem ich celu: informowanie vs. przekonywanie.
- Dobór argumentów i przykładów.
- Jak w ramach struktury zadbać o ramy czasowe, by się nie śpieszyć na koniec.
Dobry kontakt z audytorium jako klucz do sukcesu (wzmaganie zainteresowania)
- Jak utrzymywać dobry kontakt za pomocą pytań, danych, odwołań i innych technik.
- Dopasowanie przekazu do różnych stylów zachowań (DISC).
- Jak pogłębiać zaangażowanie słuchaczy: o storytellingu.
- Jak posługiwać się prezentacją ze slajdami, by odnieść sukces.
Zasady prostych i zwięzłych wypowiedzi
- Jak mówić krótko i zwięźle.
- Jak mówić czytelnie i jasno dla odbiorców.
- Jak wyciągać esencję przekazu także ad hoc, w trudnych sytuacjach.
Technika, która przekonuje ON- i OFFLINE
- Umiejętne operowanie głosem: rozgrzewka, by nie drżał głos; melodia, tempo.
- Mowa ciała: gestykulacja, mimika, zarządzanie przestrzenią.
- Emocje, czyli dlaczego Twoje wystąpienie nie jest mailem: jak zachować spójność i autentyczność.
Panowanie nad stresem
Rodzaje stresu i sposoby neutralizowania go.
- Podstawowe techniki antystresowe do wdrożenia przed wystąpieniem i podczas niego – trening improwizacji teatralnej.
- Trening mentalny: praca z przekonaniami, praca nad pewnością siebie i przełamywaniem obaw.
Nauka przez doświadczenie
Każde szkolenie jest prowadzone w interaktywnej formie, co sprzyja aktywnemu uczestnictwu i efektywnej nauce.
Nasi trenerzy zadbają o to, aby uczestnicy szkolenia zdobyli praktyczne i umiejętności, które będą mogli natychmiast wdrożyć w swojej pracy, zwiększając tym samym efektywność i wyniki całej organizacji.
Nasze szkolenia są dostosowane do potrzeb zarówno małych, jak i dużych zespołów, na każdym poziomie organizacyjnym.
Są bogate w praktyczne, biznesowe case’y, które umożliwiają głębsze zrozumienie tematu, osadzając go w realiach biznesowych, w jakich działasz.
Szkolenia prowadzimy zarówno w języku polskim jak i angielskim.
Tworzymy rozwiązania „szyte na miarę”
Każdy program dostosowujemy do Twoich indywidualnych potrzeb.
Skontaktuj się z nami
a stworzymy program dostosowany do potrzeb Twojej branży i firmy.
Grzegorz Ciok
Kierownik Projektów
szkoleniowych i rozwojowych