Gry w budowaniu zespołów
W grach zespołowych wprowadzamy w życie ideę nauki przez doświadczenie.
- Działania praktyczne – wymagające zadania i gry zespołowe indoor lub outdoor traktujemy jako lustro codziennego funkcjonowania zespołu, w którym odbijają się dobre i złe mechanizmy współdziałania.
- Omówienia/refleksja – z analizy przebiegu zadania wyciągamy wnioski i naukę, dotyczące zarówno umiejętności jak i zachowań uczestników, które mają wpływ na ostateczny rezultat ich pracy.
- Teoria – budujemy modele teoretyczne, wspierające wnioski z poprzedniego etapu.
- Adaptacja – wdrażamy zastosowania wniosków i nabytej wiedzy w kolejnych zadaniach na szkoleniu (a także w późniejszej pracy).
Realizacja zadań w grach nie wymaga od uczestników ponadprzeciętnej sprawności fizycznej, zapewniając równocześnie zdrowy ruch i integrujące zespół emocje. Do wykonania zadań niezbędna jest sprawna współpraca całego zespołu oraz umiejętności organizacyjne.
Tematyka zadań:
- współpraca;
- komunikacja;
- orientacja na wspólny cel;
- budowanie zespołu;
- zarządzanie ludźmi;
- zarządzanie zmianą;
- zarządzanie kryzysowymi sytuacjami;
- zarządzanie czasem;
- zarządzanie projektem.